Google gaat cryptocurrency advertenties weer deels accepteren

Gepubliceerd op 26 september 2018 om 21:45

Nadat Google eerder dit jaar had besloten cryptocurrency-gerelateerde advertenties in de ban te doen, heeft het bedrijf nu besloten dit in oktober weer deels op te heffen. 

De reden om crypto ads te gaan weigeren eerder in maart dit jaar kwam door de grote hype met vele ICO's en frauduleuze bedrijfjes. Het werd voor Google te moeilijk om te kunnen bepalen welke bedrijven wel of geen slechte bedoelingen hadden. Dus besloot men ze maar allemaal te weigeren.  

De eerste stap in het terugdraaien van deze regel is het toestaan van advertenties van cryptocurrency exchanges in Amerika en Japan. Google zegt er zelf het volgende over:

Update van het beleid ten aanzien van financiële producten en diensten (oktober 2018)

Het Google Ads-beleid ten aanzien van financiële producten en services wordt in oktober 2018 geüpdatet om toe te staan dat gereguleerde cryptocurrencybeurzen advertenties weergeven in de Verenigde Staten en Japan. 

Adverteerders moeten zijn gecertificeerd bij Google voor het specifieke land waarin hun advertenties worden weergegeven. Nadat het beleid van kracht is geworden in oktober, kunnen adverteerders zich aanmelden voor certificering.

Dit beleid is wereldwijd van toepassing op alle accounts die met deze financiële producten adverteren. Zie voor meer informatie Over certificering voor beperkte financiële producten.

De pagina voor financiële producten en diensten wordt geüpdatet wanneer het beleid van kracht wordt. 

Scott Spencer van Google gaf aan dat ze zeer voorzichtig blijven met het adverteren in de cryptocurrency sector. Het gaat hiermee Facebook achterna, dat in Juni dit jaar besloot cryptogerelateerde advertenties te gaan accepteren onder strikte voorwaarden. 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.