De verwachtingen rond VeChain zijn altijd hoog geweest. De coin werd flink 'geshilled' op het internet en iedere aankondiging resulteerde in een hogere koers. Totdat de crypto-crisis aanbrak. Ook het door velen onaantastbaar voorgestelde VeChain ontkwam er niet aan en zakte als een pudding in elkaar, van een all-time high van $9.25 tot een schamele $0,33 (omgerekend $0,0033 VET). De Chinese coin wist ondanks samenwerkingen met grote partijen als BYD en enkele grote energiebedrijven lang het tij niet te keren, maar de malaise lijkt nu eindelijk voorbij!
DNV GL - My Story
Eén van de andere belangrijke partners van VeChain is DNV GL. Gezamelijk hebben zij My Story™ gelanceerd, een op de VeChain blockchain gebaseerde oplossing waarmee consumenten eenvoudig de details van een wijnfles kunnen bekijken. Hierbij gaat het onder andere over de ingrediënten, water en energieverbruik en de complete leveringsketen van druivenplantage tot consument. My Story™ is al volop in gebruik, en lijkt de laatste dagen een nieuwe impuls te hebben gekregen. Het gebruik van My Story™ is nog nooit zo intensief geweest als nu.
Transacties op mainnet
De activiteit van My Story™ zien we ook terug op het mainnet. Waar het aantal transacties lange tijd tussen de 5.000 en 10.000 per dag lag met een enkele uitschieter naar boven, lijkt er nu een sprint ingezet. Afgelopen twee dagen waren er meer dan 76.000 transacties op het VeChain netwerk, en vandaag wordt dit zelfs ruim overtroffen aangezien de teller aan het eind van de middag al op ruim 72.000 transacties staat (Bron: vechainstats.com)
Bron afbeelding: vechainstats.com
Koersstijging VeChain
De populariteit van VeChain lijkt nu eindelijk wél voor een opleving te zorgen. In de afgelopen 10 dagen is VeChain (VET) gestegen van ca. $0,0048 naar $0,0059, een stijging van liefst 23%. De koers van VeThor (VTHO) ging helemaal door het dak, deze steeg in dezelfde periode van $0,00066 naar $0,00103, meer dan 55%!
Om het even in perspectief te zetten, de waarde van de Bitcoin steeg in dezelfde periode met een kleine 3% en de totale marktkapitalisatie van 133 miljard naar 140 miljard, een plus van 5%. We kunnen dus wel concluderen dat VeChain het erg goed doet momenteel. Als de andere samenwerkingen met onder andere BYD, BMW, Renault, Louis Vitton, PICC (grote Chinese verzekeringsmaatschappij) en verschillende energiemaatschappijen ook nog van de grond komen lijkt VeChain een mooie toekomst tegemoet te kunnen gaan.
Reactie plaatsen
Reacties